maandag 30 september 2013

Mama, auw buik!

Stinken, als ik de kamer binnenkom, stinken! Met mijn neus dichtgeknepen knip ik het licht aan en zie ik mijn lieve meid in een bed liggen besmeurd met poep. Vieze, platte, stinkende poep.

Dochter in bad, lakens uitgespoeld en in de wasmachine en dan kom ik erachter dat wij nooit een molton hebben aangeschaft. Hier zit ik nu met een matras vol poepvlekken die ik er niet uit krijg.

Gedurende de dag heeft ze nog enkele spuitluiers, is ze een beetje uit haar doen en eten doet ze niet veel. 's Avonds mag ze in het grote bed van mama en papa slapen (op een poepmatras slapen is best een beetje vies).

Als papa na enkele uren gaat kijken ziet hij dat ze wakker is. Hij pakt haar uit bed om nog even te knuffelen. Een vettige boer, een papa met opengesperde ogen en ik hoor gekletter op de grond. De kamer vult zich met een niet te harde stank. Als ik mij omdraai zie ik dat mijn dochter helemaal overstuur onder het braaksel hangt. Papa gaat bijna zelf over zijn nek, dus ik neem dochter over en druk haar, inclusief het vers braaksel tegen me aan om haar te troosten.

In het bad wordt ze helemaal schoongespoeld. Haar kleding, mijn kleding en al het textiel wordt gespoeld en in het wasmachine gedaan. Terwijl papa (een propere) dochter troost in bad, ga ik met de dweil aan de slag. In het grote bed van mama en papa slapen zal niet meer voor vannacht zijn (ik heb geen zin om wakker te worden in braaksel). Papa trekt dochter een nette pyjama aan en kijkt samen met haar tekenfilmpjes om te kalmeren. Ik leg een molton over het matrasje van de box en leg er lekkere fleecedekentjes in. Dochter leggen we te slapen in de box, mama gaat in de zetel slapen en papa kijkt nog even tv.

Rond 2u hoor ik weer kletterend en kokhalzend geluid. Dochter geeft weer over, maar ligt op haar rug en stikt er zowat in. In paniek springen we recht en ondersteun in haar terwijl de laatste brokjes eruit vallen. Opnieuw druk ik haar met het braaksel tegen me aan om haar te troosten. Opnieuw het hele riedeltje van wassen, schoonmaken en de wasmachine opzetten, ik zie nergens meer vieze dingen liggen.

Als ik eventjes alleen met haar ben zegt ze zielig tegen mij: "Mama, auw buik!" Hierna loopt de nacht rustig. Dochter slaapt nog tot 12u in de middag en gaat een halfuur later alweer slapen.

En ik? Ik ruik nog steeds poep en kots.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten