maandag 9 december 2013

Drukdrukdruk

Het is eventjes geleden dat ik nog iets heb geschreven. We zijn ondertussen verhuisd naar een grotere woning met 3 slaapkamers, 2 badkamers en een waskot waar mijn droogkast en wasmachine op elkaar kunnen staan (wat een luxe!). En ik heb mezelf ingeschreven voor een opleiding!

Naast de gewone drukte van de meisjes, kwam er dus ook de drukte van schilderen en verhuizen erbij. Tegelijkertijd kreeg ik ook het idee om te stoppen en weer te beginnen met borstvoeding (hoezo wispelturig?) en heb ik Cheeky Wipes besteld*. Stiekem kriebelt het nu ook om met wasbare luiers te beginnen, maar dat zal ik eerst verkocht moeten krijgen aan Papa.

De oudste gaat hier vooruit als een speer. Van 2-woordzinnen naar 3-woordzinnen en van springen met 1 voet op de grond, naar trappen op en af. Ze commandeert ons ook.
"Mama, kom!"
"Mama, zusje wenen, kom!"
"Mama, zusje pakken."
"Nee, mama!"

Ondertussen is de jongste de vier maanden voorbij en wordt er overal al gevraagd wanneer we met vaste voeding gaan beginnen, 'want dat is echt wel nodig, hoor, nu!' Hiervoor verwijs ik door naar De Groene Vrouw, die een geweldig goed en informerend bericht hierover heeft neergeschreven wat zowat alle informatie in een notendop bevat. De jongste toont ook steeds meer interesse in haar omgeving. Ze speelt, kirt en lacht. De oudste is nog steeds even gek op haar kleine zusje.

Afgelopen week is ook hier Sinterklaas op bezoek geweest, en zo ook bij de grootouders. Ondertussen steekt er een voorraad sinterklaaslekkernijen voor 5 jaar in onze kast en is al het nieuwe speelgoed uitvoerig getest en beoordeeld van categorie: 'goed werpbaar' tot 'echt leuk'.


*l:; Wipes: Wasbare billendoekjes. Ecologisch en lekker zacht voor de gevoelige babybillen. Een blogbericht over Cheeky Wipes zal volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten